Brunstig!!

Idag slutade jag tidigt så hann ut på en längre tur med Joice idag! Då det var blött i gräset (har inga gräsbrodd) och ridhuset var upptaget med lektioner så fanns de inte så mycket annat att välja på än att rida ut. Men det blev iallafall en skrittur på nästan två timmar tillsammans med ett annat ekipage. Det var riktigt skönt att bara rida ut och prata och låta hästarna kliva på i skritten. Är inte ofta jag är ute på långa skritturer så var hon riktigt skönt för Joice!
 
Hon är Jätte brunstig nu så kan inte ens rida förbi de andra hästarna på gården där hon står. Hon stannar och står och skvätter och jag får henne inte därifrån. Igår fick jag ringa efter hjälp så att jag hade någon bakom som slog med långpisken i backen så hon skulle gå fram. Idag var det likadant, och nu stannade hon dessutom vid några andra hästar som stod i en hage...vid de här tillfällena önskar jag att jag hade en valack!
 
Hårbollen
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se