Working equitation

Idag blev det en tidig morgon för att hinna med stallet innan jobbet! Red till ridhuset för att testa på lite working equitation med Joice. Vi red det på gårdagens ridlektion men då hade jag en ridskoleponny som lätt blir stressad och skraj så var lite svårt att verkligen testa på sakerna.

Men Joice var väldigt cool faktist, och hon lyssnade mycket bättre för skänkarna än vad jag trodde att hon skulle göra. Det jag gjorde  var att rida slalom och endast försöka styra med skänkarna, volter runt koner och samma sak även där, inte styra med handen. Sen plockade jag upp en kona som stod på en tunna  för att sedan släppa den i en annan tunna. Det gick även i trav. Testade i galopp men då var det svårt för mig att lyckas få tag på någon kona. Sen var de en pinne som stod i en kona som man skulle ta i farten å sen rida tillbaka och släppa ner den igen. Kunde fånga i galopp men när jag skulle lämna tillbaka den fick de bli skritt för att jag skulle träffa hålet. Var en rolig övning där man verkligen ser om hästarna tar skänkeln eller inte. 

En annan övning var att man skulle öppna en grind, rida igenom och sen stänga. Men istället för en grind hade vi ett rep mellan två hinderstöd, men jag lyckades öppna och rida genom sen såg hon repet dingla och blev rädd så då fick jag släppa då hon kastade sig iväg.

Lyckades även ramla av henne också... Haha inte ramlat av henne sen jag köpte henne för 1,5 år sedan. Men sista månaden har det blivit två gånger! Det spm hände var att jag travade på lite halvlång tygel och så skvätte det lite sand på en plasttunna och Joice blir livrädd å jag åker i backen. Men det gick hyffsat bra! Är öm på nederdelen av ryggen och svullen vilket gör att de gör ont att böja sig framåt samt gå. Men de släpper nog om ett par dagar. 
 
Såhär stod allt!





Kommentarer
Postat av: zuzanna /2013-11-23 / 17:49:39

Det verkar riktigt kul ! Vilken sjukt fin blogg du har, jätte snygg design :) Kram !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se