Hoppkurs dag 1

Mitt mål för dagens träning var inte speciellt höga. Jag har endast hoppat (läs skuttat) men Joice ca 3 gånger. Det har då varit på endast ett hinder. Hon har varit väldigt larvig då och trott att hindrena ska äta upp henne. Så målet idag var att jag iallfall skulle kunna hoppa några enstaka hinder utan att rida flera linjer efter varandra.
 
När vi red fram så var hon lite hetsig, men lugnade sig hyffsat snabbt. När vi började hoppa fram så var jag först ut. Började med att trava några bommar och sen travhoppa ett kryss med en bom framför. Hon tvekade lite på hindret men sen hoppade hon. Redan då blev jag lite paff att hon inte var tramsigare. Men för varje runda som vi hoppade så la vi på fler och fler hinder. Sen la vi till ett plank, och det la carina ner på backen så hon bara fick hoppa över det. Hon tyckte det var lite läskigt men var inte så svår övertalad. Fortsatte så genom hela banan och blev några fjantstopp på varje hinder men hon hoppade över dem när jag drev på och inte gav mig. Sista rundan hoppade hon alla hinder utan att stanna innan, DUKTIG HÄST!
 
Så jag kan avsluta med att säga att jag är suuuuper nöjd och det var helt klart över förväntan!
 
Bilden till vänster är hela övningen, och la som sagt till ett hinder eller en sträcka varje runda, och tillsist hoppade vi allt. Bilden till höger är rundan som vi la till på slutet, så först red vi den vanliga och sen den andra med travbommar i slutet.
 


Kommentarer
Postat av: Jenny /2012-08-12 / 12:03:40
hemsida: http://jennyejmundss.blogg.se

Kul att det går framåt! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se