Knäpp ponnyn

Var på billsta idag, precis som hela denna vecka. Nu har vi tvättat klart alla hästarna så idag red vi några som ska gå läger i helgen. Jag red Falcon, och tycker att han var riktigt mjuk och fin trotts att han har vilat i några veckor nu. Blev ett kort men intensivt pass. Han var loss och fin i traven, men i galoppen ville han inte riktigt ställa å böja. Men när jag fick  igenom det så blev han jätte fin! Kändes nästan ledlös och kunde böja och ställa hur jag ville. Duktiga lilla ponnyn!
 
Dock var han inte alls så duktig tidigare under morgonen. Han och Mike går i en egen mindre hage nu eftersom de är svåra att fånga i den stora hagen. Men idag ville Falcon inte vara kvar i den lilla hagen när Mike gick in så han kröp under tråden å sprang ner till de andra hästarna i stora hagen. Efter att några i stallet försökt fånga honom så bestämde han sig för att hoppa in i hagen till de andra hästarna. Han var säkert väldigt nöjd. Men när jag och Busan kom dit så bestämde vi oss för att göra ett försök till att få in honom och det gick! Så han fick nya skor då hovslagaren var där idag.
 
2 år gammal bild, men gillar den lika mycket nu som då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se