Envis som en åsna

Idag var Joice inte på sitt bästa humör, riktigt envis. Hade lagt ut tre bommar på kortsidan så jag låg och rullade på en volt. I början var hon jätte larvig och vägrade gå över och låtsades som om de var hur läskiga som helst, men sen gick hon över till slut och jag red över dem en stund tills hon var avslappnad. Sen när jag bytte varv så tramsade hon igen. Kanske ska tillägga att förändringar inte är hennes grej ;) Men sen gick det bra även där. Gjorde om övningen till galoppbommar vilket var första gången för henne. Var lite svårt att komma rätt, hon tog gärna bommarna mellan frambenen men det är bara att träna mer! La sen upp mittbommen lite å då tog det stopp. Hon fjantade och vägrade gå över. Rullade in de andra bommarna så det blev ett litet hinder men det vägrade hon gå över. Efter mycket tjafs så gav hon sig tillslut och hoppade över några gånger :) nöjde mig då eftersom hon gett sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se