Som det kan gå

 
Som planerat red jag till banan igår, men vägen dit gick inte riktigt som tänkt. När vi skulle rida förbi bondgården så skulle de släppa in kossorna å då spärrar de av vägen. Vi valde då att rida upp på baksidan av bondgården då det tar för lång tid att vänta på att alla kossor ska gå in. Vi har gått den vägen ett par gånger förut och då har det inte varit några problem. Men idag låg det plast från balar och fladdrade på backen. Både snabb å Joice tyckte de var läskiga. Sen lyckades Joice på något klantigt sätt trassla in sig i plasten, så hon får panik å svänger runt å hoppar å skuttar som en tok, för att få bort plasten som är fast runt benen på henne. Då jag inte ens såg att hon var i närheten av någon lös plast så var jag helt oförberedd, men höll i mig någorlunda i början. Men sen blev hon så vild att jag höll på att stupa ner flera gånger. Vet att jag tänkte "fan nu ramlar jag och skrapar upp armarna å hon kommer kliva på mig" Men på något vänster lyckades jag hålla mig kvar. När hon tillslut kom loss så bultade mitt huvud och högra sidan av ansiktet gjorde jävligt ont.

Men bara att bita ihop och rida vidare. Dock hoppade jag av och ledde henne en bit då hon var uppskärrad och jag kände mig snurrig och det bultade i huvudet. Måste ha blivit nockad några gånger under hennes panikanfall. När det kändes lite bättre så hoppade jag upp igen, Väl på banan så jobbade jag med traven samt lite skänkelvikningar. Och måste säga att det blir bättre å bättre för varje gång. Dock red jag inte intensivt i mer än 15-20 minuter. Jag kände att jag började bli grinig å trött samt att huvudet värkte. Joice visade tydligt att jag inte var med genom att tramsa å då blev det pannkaka av alltihop så valde att endast skritta sista tiden tills Emma var klar.

När jag kom hem och fick av mig sminket så såg jag den snygga röda svullnaden på kindbenet precis nedanför ögat. Fick dessutom ont i käken men inte värre än så, slapp smaka på gruset och det är jag väldigt glad över!

Det fungerar inte att lägga in bild...

 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym /2012-07-17 / 16:39:43
hemsida: http://jennyejmundss.blogg.se

fyyyy, jag vet hur det känns! Ont!! Men tur du inte ramla av! :)

Postat av: Anonym /2012-07-17 / 22:30:02
hemsida: http://jennyejmundss.blogg.se

Vi badar på olika stället oftast Lövnäs men i måndags var vi på Farstanäs :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se