Uteritter!

Helgen har gått väldigt fort, och det har varit stall hela dagarna. I Lördags åkte jag till stallet vid 8 tiden för att hjälpa till på ett knatteläger som pågick på förmiddagen. Sedan hade vi ett läger för oss som är med i styrelsen i ungdomssektionen. Vi gjorde då iordning hästarna å red ut! Red mot akaren (sjö) men där var det folk som badade så vi fick vända utan att bada med hästarna. Dock var det en häst som betedde sig lite konstigt så vi red hemåt igen. Jag red Falcon och jag tror att alla hästarna tyckte det var roligt att komma ut i skog och mark och se lite annat än ridbanan.
 
När vi var klara i stallet åkte vi alla hem till Alexandra (som har Diamond) och åt mat tillsammans och alla sov även kvar där.
 
Idag söndag blev det likadant som igår, men idag red vi på en annan tur. Och även denna gång hade vi inte riktigt turen med oss. En av ponnyerna tappade en framsko och ömmade på grusvägen så fick ringa efter en transport som kunde köra hem honom. Resten av gänget fortsatte på turen! Idag red jag Mike och tycker att han var riktigt trevlig ute, dock märks det att han inte är van att gå i skog. Då han klev på alla stenar och så, men han tog sig förbi allt utan att ramla, haha!
 
Nu är jag hemma och är helt slut! inte varit såhär trött på länge, känns som om klockan är mycket mer än vad den är dessutom.
 
bild från en annan gång jag red mike
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se