Bilder från ridpasset

Idag blev det lite blandning mellan hoppning och dressyr, som planerat med andra ord. Började med att trava över tre bommar, och fick ha hjälp av Emma och snabb med lite draghjälp då bommarna var läskiga till en början. Sen flöt det på och vi la upp ena bommen lite, och sedan blev det ett litet hinder på ca 50 cm! Travhoppadde endast idag. Hon tyckte att det var roligt men har lite svårt att hålla koll på sina ben över hindret. När jag kände mig nöjd så höjde jag inte mer, utan då blev det lite dressyrarbete. Red på en stor volt i båda varven i både trav och galopp. Och idag tog hon höger galopp på första fattningen, utan att jatg behövde svänga snävt. Var troligen bara en slump att det blev så men ändå ett framsteg. Vet inte om jag sagt det men högergaloppen är svår att fatta då hon väljer vänster som hon är starkast i.
 
Pappa var med och tog lite kort, blev dock inte speciellt många men några iallfall. Dessa bilder är även de FÖRSTA ridbilderna på Joice! Ska dock be min duktiga kompis Yrsa komma och fota någon dag då jag behöver bilder till en header.
 


Kommentarer
Postat av: Jenny /2012-06-25 / 21:34:55
hemsida: http://jennyejmundss.blogg.se

Fin hon är :)

Svar: Jo hon har blivit bättre i ridningen! :)
Emma

Postat av: Madelene /2012-07-01 / 09:54:27
hemsida: http://mkvarnstrom.blogg.se/

blundar du över hindret? x)

Svar: Haha mej men fotot togs nog när jag blinkade ;) jag gör väldigt fula miner på bilderna, haha
Emma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se