.

2012-05-08
Hade inget sällskap med mig idag men det gick bra ändå. Hon fick som vanligt beta medan jag gjorde iordning henne. Det blev lite problem när jag skulle hoppa upp då hon flyttade sig varje gång jag ställde mig på pallen. Sedan kom det en taxibil och lämnade av grannbarnet så fick vänta tills den åkt då jag inte ville ha den bakom mig hela grusvägen (vägen är smal så får inte plats att köra förbi). Men när jag väl kom upp så skötte hon sig bra. Hon larvade sig lite när jag gick förbi hagen, då ville hon stanna men efter en stund så gick hon igen.

Jag red till billsta för att se hur hon reagerade på ridbanan, och vägen dit var väldigt spänd. Hon gick fram överallt, men hon var som en fiolsträng hela vägen ;)
Väl på ridbanan så blev hon lite glad i hatten och for iväg i galopp. dock inte snabbt utan den var fortfarande kort, men som tur var så saktade hon av efter lite skuttande. Måste säga att hon är väldigt fin i munnen, behöver bara krama lite så bromsar hon.

Påvägen hem till stallet så testade jag att trava lite och då sökte hon sig neråt och jobbade på en bit, det var väldigt roligt att se att hon förstod.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se