Dagens ridpass

känns som om jag haft fullt upp hela dagen, men ändå ganska lugnt. Åkte först med mamma och handlade lite, bla lucern och krafft till Joice, samt bytte ett bar benskydd som var i fel storlek. Sen åt jag lunch och åkte till stallet!
 
Red bort till ridbanan, hann dock inte rida mer än en halvtimme, då jag skulle iväg sen senare. Men började med att jobba henne i traven, lite skänkelvikningar och volter. Tog sedan lite galopparbete och ställde lite mer krav på henne i galoppen än vad jag gjort tidigare. Fick hjälp av Lotta och tyckte det kändes bättre och bättre! nu blir det till att träna galoppfattningar och få med yttersidan. Tiden gick väldigt snabbt och hade gärna ridit en halvtimme till, men ibland så finns helt enkelt inte tiden.
 
Imorgon är planen att rida till banan igen, men får se om jag lyckas hålla den planen. Jag är sugen på att köra lite hoppning med henne då det var ett tag sedan nu. Men det beror på om jag har någon som kan hjälpa mig eller inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se