Dressyrpass

Idag red jag på banan med Joice. Började med att skritta henne en stund och red då i mindre volter åt båda varven, När hon kändes loss i skritten så travade jag igång henne med lite volter, skänkelvikning och runt fyrkanten. Rullade sedan igång i vänster galopp som hon har lättast för. Hon är en sån häst som behöver rulla igång några varv på fyrkanten innan jag kan sätta mig ner och jobba henne. Tror det har med hennes styrka att göra samt att hon behöver springa av sig lite grann. Sedan när det var dags med högergaloppen så fick jag lite hjälp av Lotta. När jag ska fatta höger galopp så väljer hon alltid vänster nu för tiden, hon är lite lat sådär. Första fattningen misslyckades men sen de andra gångerna så gick det bra!
 
Red på volt och jobbade med båda galopperna, att hon skulle släppa i innersidan och få med yttersidan i svängarna. Gjorde även några små volter och det var riktigt svårt att få med henne runt, men det gick hyffsat. När jag var färdig med galoppen så blev det travarbete igen. Denna gång blev det långsamtrav för att hon ska stärka sig. Hon kändes riktigt avslappnad och verkade tycka att det var skönt. Jag ville inte sluta rida när det kändes så enkelt och roligt, så red på en stund för att sedan lägga ner henne i en lång å låg form och trava av. Hon behöll den lugna traven och sträckte ner halsen. Hon var väldigt trött påvägen till stallet, så det var ett nyttigt ridpass för hennes del!
 
Imorgon är det hoppkurs som gäller och jag tycker att det ska bli jätte roligt! Förra kursen var ju då hon knappt hade hoppat något, och nu har jag hoppat lite mer så ska bli kul å se vad carina säger.
 
Joice och min kusin Madelene


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se