Duktig!

Hade lite tidspress på mig i stallet idag, så det blev en snabb borstning för att sedan ge mig ut på en tur. Red på en lång grusväg och jobbade mycket med traven och skritten. Mitt mål med ritten från början var att få henne avslappnad och vänta på mina signaler. Hon var väldigt avslappnad redan från början så började öva på skänkelvikningar. Hon har haft det svårare att flytta undan för höger. Men idag gick det lika bra undan för båda skänklarna. Gjorde samma arbete i traven som i skritten. Sedan testade jag lite öppnor i skritten, och det gick super bra!
 
Tog en liten galopp i båda galopperna. Målet var där att hålla henne lugn, och jobba på bra.  Jag lyckades få henne till en hyffsad samlad galopp. Detta är något som jag inte kan göra på banan. Men nu vet jag att hon orkar bära upp sig i en mer samlad galopp och kan då sätta lite mer press på henne även på banan. Kan även sätta lite mer press på skänkelvikningarna då jag nu vet att hon kan när hon vill.
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se