Hundkurs

Idag var det dax för hundträning med Harry! Det vi övade på idag var sitt-stanna kvar, gå slalom mellan andra hundar, passivitet, inkallning och stanna. Han har väldigt svårt för att stanna kvar när jag går iväg, men det får vi öva vidare på. Men det som är jobbigt med Harry under kursen är att han äter upp mina fingrar när han ska ta godiset, haha! En rolig sak som vi gjorde idag var att alla hundarna (13 st) satt i en varsin parkeringsruta, sen gick vi alla iväg en bit bort och stod mittemot våra hundar på en rad. Sen kallade alla på sina hundar samtidigt, Harry kom till mig och nästan alla de andra hundarna sprang rätt, var lite häftigt faktiskt.
 
Men tycker att han var superduktig! Nästa vecka blir det att jobba med nosen, ska bli roligt och se hur det går!
 
När vi kom hem så tog jag ut Daisy på en liten tur, för att även hon skulle förtjäna lite köttbillar! Hon är så duktig nu, måste filma någon dag och visa. Om man går med henne lös bredvid sig och stannar så sätter hon sig med en gång bredvid, går man och säger ligg så slänger hon sig ner på backen, stannar på kommandot stannar osv. Super duktig vid inkallning, ligger snällt och väntar. Tänk om hon kunde vara så duktig när man INTE hade godis... haha
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se