Hundträning

Igår var jag på hundträning med vår hund Harry! Han har börjat gå på en allmän lydnads kurs som är varje måndag i 6 veckor (tror det var så). Planen är att mamma ska ta dessa träningar då jag har fullt upp med joice och Mamma tycker det är roligt. Men igår var det andra träningen och jag ser honom på den då mamma hade ont i ryggen. Första gången hade det inte gått så bra iochmed att han inte kan så mycket och var stressad och uppjagad över hela situationen.

Men det gick super bra igår! Övade på sitt-stanna kvar, gå fint bredvid, gå bakom, slalom mellan andra hundar samt att en okänd människa får kolla igenom hunden. Tränaren tyckte han gjort stora framsteg sen förra gången. Ändå har vi inte direkt tränat något hemma. Men tror han är otroligt lättlärd plus att han älskar godis! Så nu är det bara att jobba vidare!



Kommentarer
Postat av: Anonym /2012-10-10 / 11:40:25

Fan vad bra hundkurs du går då! Min suger rent ut sagt.. vi lär oss ingenting -.-
åtta veckor och det vi gjort är sitt/stanna och agillity ... Och det enda jag ville lära mig var hur vi passerar andra hundar.. bortkastade pengar liksom.

Postat av: JOLINE /2012-10-11 / 19:08:07
hemsida: http://jolinedanielsson.blogg.se

Nämen vilken finis! :) Har själv en bernerhane på fem månader :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se