Indigo

Tittade runt på lite bilder på min externa hårddisk och hittade bilder på den supersöta ponnyn Indigo. Har för mig att han var en blandning med shetlandsponny och Whels. Det var min kusins familj som hade honom. De köpte honom till sin dotter som var ca 4 år. Dock var han nog  inte den bästa barnponnyn. Han kom på knep att få av barnen. Bocka, vända, stanna osv. Men han var absolut inte elak, endast busig. Jag tycker han var väldigt trevlig att rida. Kunde en del i dressyren och hoppade otroligt bra. Löshoppade honom en gång, tror hindret låg på 90-1m å han hoppade glatt över. Jag red honom lilte då och då när han behövde bli riden av någon större som han inte hade av.
 
De första uteritterna var inte roliga, kom inte långt alls med honom, han stannade, stegrade å gick ner i diken för att slippa gå å det hållet jag ville. Men han gav sig tillslut. Kom längre efter varje tur om jag minns rätt. Han flyttades till billsta och gick med på några lektioner, men var väl inte den bästa ridskoleponnyn då han hade av några barn titt som tätt :P
 
Det är HAN som fick mig att vilja ha en liten ponny att trickträna med, en Indigo vill jag ha!
 
Han var luciahästen på luciatåget på Billsta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se