Pride

Efter Joice brassade jag iväg till billsta för att rida min lektion. Red en av de nya hästarna. Han kallas för Pride och är en D-ponny valack. Jag har inte sett honom bli riden men har hört att han är väldigt svår, och troligen felriden sen tidigare.
 
Jag tycker att det var en riktigt trevlig ponny som ena stunden kändes lätt och i andra stunden väldigt svår. Går nog inte att beskriva hur han var, för det kommer ändå inte gå att förmedla. Men det är en pigg ponny som är väldigt känslig. Men inte på det sättet som andra pigga hästar kan vara. Som sagt, svårt att förklara. Men jag tror att det kan bli en fin ponny när han är klar med "tillridningen". Det kändes som om han inte riktigt förstod i alla lägen, och när han inte förstod så sprang han iväg i sidled. Men är väldigt nöjd över passet. Han höll sig hyfsat lugn och jobbade på bra trotts att jag inte visste hur jag skulle rida honom i alla situationer.
 
Har tyvärr bara denna kassa mobilbild på honom, men bättre än inget.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se