Busponny

I måndags efter skoningen så åkte jag till billsta för att rida Candy på en lektion. Hon har ingen sadel som passar för tillfället så hon rids barbacka. När jag kom ner med henne i ridhuset märkte jag att hon var väldigt pigg. Bara jag rörde med henne så började hon slå med huvudet och krafsa i backen. Fick då höra att hon vilat sedan i torsdags då de inte velat ha henne med på barngrupperna barbacka. Jag valde då att leda henne en stund. Men söt som hon är så busade hon även då. Sparkade bakut, stannade och pep och laddade hela tiden. Jag har ju sett vad hon gör när hon har massor av energi i kroppen så jag valde att avstå från ridningen :) tog upp henne innan de andra började trava, för då hade hon garanterat exploderat, haha! Men att ta upp henne i snöovädret var inte det lättaste. Hade en explosiv bomb bredvid mig som försökte busa i varje steg.

Men hon är så grymt söt när hon är så, det verkligen sprätter i hela kroppen på henne! Dagen efter hade de löshoppat henne å hon hade brallat runt en del ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se