Piggelin

Idag hade jag gott om tid på mig så passade på att byta Joice broddar. De satt väldigt hårt men de behövdes ju bytas så var bara att ta i! Fick hjälp av Gun med att hålla i joice vilket var skönt. Stod faktiskt utomhus och gjorde detta då hon är mycket lättare i hanteringen då. Inne ska hon bara veva med benen å dra åt sig dem.

När alla brodd var bytta så tog jag in henne för att göra henne iordning för en ridtur. Men hennes tålamod var väldigt kort så fick i stort sett sätta på henne grejerna snabbt och sen ge mig iväg.

Hon var pigg idag! När hon blir pigg så är även allt läskigt. Tror hon hoppade åt sodan vid varje soptunna eller brevlåda, och dem finns det gott om där jag red. Men annars skötte hon sig utmärkt!

Var dock ganska svettig när jag kom tillbaka så virade in henne i filtar och täcken så hon fick torka en del innan hon fick komma ut i hagen igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se