Nu kör vi igång!

Idag var min sista riktiga jobbdag, kändes otroligt skönt! Jag jobbar imorgon med men bara 4 timmar på förmiddagen så slutar redan kvart i 11! Imorgon kommer Jenny så ska vi åka ut till Joice och ta oss en liten tur på Joice och Snabb. Jag har tänkt försöka sätta igång Joice lite nu, och hoppas på att det har frusit lite mer i backen på gärdena så man kan rida där. Älskar att rida i snön, och det är dessutom väldigt bra träning för hästarna.
 
Idag red jag en rivathäst som heter Quissano på en av dressyrlektionerna. Var ett roligt pass måste jag säga. Red på volt och jobbade med övergångar och tempoväxlingar. Allt för att få hästen så samlad som möjligt. Quissano kändes inte lika seg idag som han brukar göra, så det var väldigt skönt! Enligt mig är han den segaste hästen jag suttit på, men när han kommit igång så är han helt okej i framåtbjudningen. Men om man slutar rida så stannar han, en häst som man inte får så mycket gratis av med andra ord.
 
saknar att rida plutten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se