Ridpass i tisdags

Red Pride även idag, och då red jag med i en duktig grupp så blev lite roligare övningar. När jag rider honom på måndagar så är det i en barngrupp.

Men igår jobbade vi mycket med galoppen. Red över bommar, galoppombyten samt förvänd galopp. Bara att galoppera honom helt rak på långsidan är ett projekt då han skjuter in rumpan. När jag då försökte få honom rak så blev han sur och stannade istället. Fick en hel del protester igår men krävde lite mer än jag brukar göra då det var lite svårare övningar. När han tyckte det var jobbigt så började han även korsa och byta galopp. Men jag är nöjd över passet och tycker det var riktigt roligt!! Han var alldeles blöt av svett efteråt så han fick nog kämpa en del ;)



Kommentarer
Postat av: Caroline Nilsson /2013-01-16 / 16:50:34
hemsida: http://iamcarro.blogg.se/

Hej, lust att göra ett bloglovinbyte? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se