Barbackatur

Det som händer med Joice när hon vilar är att hon blir jobbig i hanteringen. Det känns som om hon endast jävlas och vill ha sista ordet, sen få vet jag att hästar inte tänker så men ändå. När jag skulle ta in henne igår så vägrade hon gå in. Tänkte då backa in henne för det brukar funka, men då tyckte hon att hon skulle gå över mig istället. Jag hade ett träns lätt tillgängligt så drog på henne det och tog grimskaftet genom bettringringarna. Först blev hon skit sur och drog upp huvudet å kastade sig men sen gav hon sig och gick in! Får nog köra på denna metod nu tills hon ger sig.

Igår tog jag en skrittur med henne och testade då att rida barbacka. Själva turen gick bra! Fick dock hoppa av vid ett dike för annars skulle jag åka i backen när hon hoppade. Men hade då lite problem att ta mig upp igen så fick gå en bit tills det fanns en bra stubbe att hoppa upp från. Det var en riktigt mysig tur. Blir nog samma sak idag skulle jag tro.



Kommentarer
Postat av: Felicia /2013-07-21 / 14:09:36
hemsida: http://teamnyrk.blogg.se

Barbacka, bästa som finns ibland! ;)
Fin blogg också!

Postat av: Stockholmsjenna /2013-07-21 / 18:45:21
hemsida: http://stockholmsjenna.se

Känner igen det där med att hästen blir "bråkig" när h*n får vila...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se