ridning på banan

Idag red jag till ridbanan för att hon skulle få göra av med lite energi. til vår stora förvåning så gick det bra att rida till banan idag. I vanliga fall blir det en del stopp på vägen då hästarna inte vill gå förbi kossorna och ladugården.
Började med att jobba henne i skritten och när hon började slappna av så tog jag galoppen direkt. Hon var till en början spänd och okoncentrerad men sen slappnade hon av lite mer och fick till en bättre galopp. Anledningen till att jag struntade i traven är för att hon slappnar av bättre om hon får galoppera av sig lite först. Om jag tar traven direkt så blir det mest tjaffs och det känns onödigt när jag kommit på ett annat sätt som fungerar! Men när hon fått galoppera av sig så blev det lite trav arbete för att sedan jobba med skritten igen. Det är i skritten som hon gärna slinker undan så måste jobba mycket mer med den.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se