Vår resa del 4

Från och med Augusti släppte en hel del i ridningen och under sommaren hade hon även blivit mycket bättre i hanteringen. Jag kunde nu jobba henne i form i alla gångarter, klart det kom protester men det gör det ju på vilken häst som helst som tycker att det är jobbigt. Var med på flera hoppkurser men hade inte möjlighet att hoppa henne så mycket som jag önskat. Men la mer fokus på dressyren och det släppte bara mer och mer.
 
Jag minns inte riktigt när men någon gång under augusti-september började jag att introducera skänkelvikning. Men så fort jag gjorde något som hon inte förstod så tog det stopp. Hon är riktigt envis och när det blev kortslutning uppe i huvudet på henne så fanns det inte mycket att göra än att försöka få henne på min sida igen. Jobbade med detta under hela hösten. Ute på vägarna förstod hon vad jag ville. Där kunde hon flytta undan från både höger och vänster. Men så fort jag försökte på ridbanan så gick de inte alls. Men här ser man iallfall på bilderna att hon börjat muskla på sig bra och hon blev starkare i sin kropp. Orkade jobba i en högre form osv. Jag hade fortfarande problem med galoppen på ridbanan. Dels var det väldigt svårt att få höger galopp, hon hade inte riktigt lärt sig galoppskänkeln ordentligt. Men när jag väl hade galoppen så orkade hon inte riktigt hålla den om jag red på volter tex. Det blev mest galopp längst fyrkanten, på stora volter och i lätt sits.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se