Bloggare

Det finns massor av bloggar, speciellt hästbloggar. Alla kör på olika koncept och alla har olika mål. Vissa vill satsa på bloggandet och tjäna månadslön medan andra vill ha det mer som en hobby. Jag startade denna blogg strax efter att jag fått hem Joice. Kände att jag ville dela med mig utav vår resa, samtidigt som det är ett väldigt bra sätt för mig att skriva om ridpassen. Det blir inte av att man skriver om ridpassen i en bok, iallafall inte för mig. Men i bloggen blev det roligt och nu är jag väldigt glad över att kunna se tillbaka och se Joices framsteg steg för steg.
 
Men det finns två bloggare som jag tycker är väldigt inspirerande. Linn Olsson har jag följt sedan hon bloggade tillsammans med Sofia Genne på teamsl. Hon har ett enormt driv och en stor vilja. Hon är yngre än mig men ändå en förebild på något sätt. Hon visar verkligen att ingenting är omöjligt bara man kämpar för det man vill.
 
Den andra bloggaren är Tyra Sjöstedt. Henne har jag inte följt lika länge men läser båda hennes bloggar. Jag tycker att hon verkar vara en stark person som kämpar på även när livet känns som jobbigast. Bara själva grejen att ändra sitt levnadssätt så pass stort som hon gjorde när hon flyttade från innerstan till en gård. Hon har även designat ridbyxor som jag numera har som mina favoriter. Riktigt sköna och trots att de är oskodda så känns det inte halt att rida i dem.
 
Båda bloggerskorna har kämpat hårt i sitt liv för att komma dit de är idag, och jag kan bara önska att jag själv hade deras driv och engagemang!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se