envis som en åsna

Jag har nu insett en sak angående Joice. Jag tror faktiskt att hon är lite av en enmanshäst. När jag började rida henne var hon en jävla pina om man får säga så. Hon bestämde helt över mig, och gjorde som hon själv ville. Under nästan alla ridpass blev jag arg å besviken på henne. Men efter mycket om och men så blev det bättre å bättre. Det som hon gjorde då hon var som jävligast var att frysa fast i backen, backa hur långt som helst. jag fick verkligen inte fram henne. Även om jag hoppade av så fick jag henne inte åt de hållet som jag ville. Hon följde inte med när jag försökte leda henne å när jag backade henne så gick hon bara över mig. Men allt detta blev så mycket bättre. Busan började rida henne lite grann och Busan fick stå ut med allt testande av Joice, som jag precis gått igenom. Men ju mer hon red henne desto mindre krånglade Joice.
 
I början av vintern fick hon en lång vintervila då det inte fanns några direkta ridmöjligheter. När jag började sätta igång henne så var hon förjävlig på backen men jätte snäll i ridningen. Riktigt pigg och glad och gjorde inga dumheter. Det fortsatte bra.
 
När jag var i Thailand så hjälpte Carro mig med ridningen av Joice, och hon var inte direkt rolig. Hon testade såklart Carro till max. Precis som hon höll på med mig ibörjan. Sen när jag kom hem och tog första turen på henne så var hon super snäll. haha!
 
Jag tror helt enkelt att hon har lite jobbigt med ryttarbyten. Sen så har hon ett väldigt starkt Psyke så självklart ska hon testa allt till max. Det är inte bara ryttarbyten hon har jobbigt med, utan förändringar över lag. I början var det svårt att komma iväg från gården när jag skulle rida. Sen släppte det, men om man då ändrade på ngt på gården så gick det tillbaka till ruta ett igen. Haha, denna häst har verkligen testat mitt tålamod flera gånger om. Folk har frågat hur jag har orkat fortsätta, varför jag inte gjort mig av med henne. Men någonstans så tycker jag om utamaningen, även fast jag ibland bara känner för att skicka iväg henne långt bort!
 
Ett väldigt luddigt inlägg men hoppas ni fattar vad jag försökte få fram!
 


Kommentarer
Postat av: leavanny.blogg.se /2013-04-05 / 10:38:56
hemsida: http://leavanny.blogg.se/

Fin bild :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se