Tiden med Joice, Del 3

Jag fortsatte att rida på som jag gjort tidigare och hon blev stadigare och stadigare. Började hoppa henne lite grann. Första gången jag skulle rida över en bom var en liten utmaning. Hon blev rädd när det skvätte sand på bommen och kastade sig då iväg. I början av Augusti var jag med på en tredagars hoppkurs. Mer om den kursen kan ni läsa här, här och här.
 
Efter kursen har jag hittils hoppat ca 3 gånger. Det blir inte av att jag hoppar så ofta. Dels för att det finns så mycket annat som hon behöver jobba med, samt att jag är lite beroende av andra som kan hjälpa till med att höja/sänka hinder å lägga upp bommar om hon river. Men hon har gjort stora framsteg efter kursen så det är jätte roligt!
 
I dressyren började jag med sidförande rörelser. Började med att göra detta i skogen innan jag gjorde det på banan. Men nu kan hon skänkelvikning, dock inte helt perfekta men en början på dem iallfall. Öppnor i skritt och påbörjat i trav. Ute i skogen har jag även testat att göra galoppombyten och det går de flesta gånger. Hon har väldigt lätt för att byta, men hon måste lära sig kommandot för det.
 
Hon är nu mycket enklare att hantera från backen, och när jag gör iordning henne står hon och sover. Nu kan hon även vara själv i hagen vilket inte ens gick att tänka på i början av sommaren. Det är här vi är idag och vi kämpar på för att hon ska bli ännu starkare och lära sig fler saker!
 
Dessa bilder är tagna någon gång i Juli skulle jag tro, allra första gången jag skuttade med henne!
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se