Hoppkurs dag 3

Idag hade vi en lite kortare framridning då hästarna säkert var lite trötta i kroppen efter de tidigare två dagarna. Övningen var väldigt lik den igår, endast några linjer som hade ändrats till kombinationer. När jag började hoppa så kändes hon väldigt säker på sin sak, sög på hindret och hoppade från bra. Efter att ha hoppat några linjer så började hon hitta rätt avsprångspunkt och sprången blev mer normalstora. Hoppade sen en bana på 10 språng och hon var super duktig! Blev några missar då hon blev osäker och jag inte stöttade upp henne, men det gjorde inget alls för hon var inte dum utan mer frågvis. Men när vi kom igen så förstod hon vad jag ville och då hoppade hon utan problem. Det flöt på i banan och hon tyckte det var riktigt roligt, och jag med! Nu ska jag försöka underhålla hoppningen och jobba vidare med det här!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se