Gärdet

Idag slutade jag tidigt så hade hela eftermiddagen ledig! Tog tag i mitt rum då det var väldigt stökigt och rörigt där inne. Jag hatar att städa så drar ut på det så länge det går. Var även på ett annat dagis och hälsade på några fd dagisbarn. De växer ju så fort att man knappt känner igen dem ;)
 
Åkte sen ut till Joice. Emma red inte idag så red själv, men det var skönt det också. Red på gärdet och ridpasset gick bra. Till en början var hon lite tjaffsig som hon nästan alltid är. Hon är lite lat och försöker komma ifrån arbetet, men när hon märker att det inte går så ger hon sig och jobbar på. Red på större och mindre volter. Jobbade mest med mig själv plus att hela tiden få med hennes yttersida. Jobbade en stund i traven innan jag tog lite galopparbete. Hade bestämt mig innan ridpasset för att jobba mest med traven så blev endast lite galopp i båda varven. Först ville hon springa ifrån arbetet och skjuta ut bogen, men sen gav hon sig och jobbade på bra i båda galopperna. Det som var så skönt var att hon tog fattningarna med en gång och det blev rätt galopp båda gångerna.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se