Jagat hästar

Det blir nästan aldrig som man har tänkt sig, suck! Skulle ju fota idag, meeeen det började hagla å regna massor så då fick vi ställa in fotograferingen. Men ska vara fint väder hela veckan så får ta det en annan dag.
 
Idag åkte jag ut till billsta redan vid 8 på morgonen för att hjälpa till i stallet och ta in lite hästar. vårt projekt idag var att få in Mike och Falcon då de ska skos på torsdag. Vi började på morgonen och höll på i ett par timmar utan att lyckas få tag i dem. Sen tog vi in alla andra hästarna i hagen så det bara var de två kvar. Men fick fortfarande inte in dem, Vi tog då en lina och spände upp mellan  oss och trängde in falcon mot en hörna så han inte kunde springa iväg. Han gav sig då och lät sig motvilligt fångas. Vi tog upp honom till stallet men Mike ville fortfarande inte komma in. Vi lät honom vara å sen efter lunch gick vi ner igen och försökte. Det svåra med mike är att man får komma bredvid honom å klappa, men sen när jag rör sig för att ta upp grimman eller grimskaftet så drar han. Men vi körde samma metod på honom som med Falcon och då gav han sig och vi fick in även honom.
 
Under dagen tvättade vi även 6 hästar så nu är det endast 5 kvar!
 
Åkte hem vid 2 tiden då jag var väldigt trött, så sov lite på soffann. Riktigt skönt, dock inte lika skönt när jag vaknad av att jag var jätte kissnödig men var så trött att jag inte orkade öppna ögonen, haha!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se