Lastträning

Idag lasttränade jag Joice med Lottas hjälp. Hon är ju inte rädd eller så, bara jävligt envis. Hon vill bestämma och det ska ske på hennes villkor. Men jag tycker ändå att det gick riktigt bra. Att få upp henne på rampen gick snabbt, det var steget in i själva transporten som tog lite tid. Hon gick in några gånger men hade bakhovarna kvar på rampen. Sen när vi bestämde oss för att hon skulle in en gång till så strulade hon. Tror att hon blev trött i huvudet och därav tjaffsade hon mer. Men efter ca 30 min så fick vi in henne igen, och då gick hon självmant in. Red inte idag då hon blev trött i huvudet, och då skulle nog inte ridpasset bli så lyckat.
 
Ska fortsätta med träningen imorgon, eftersom hon inte är rädd så borde det inte vara så svårt att få henne att kliva in på kortare tid. Hade med mig kameran till stallet idag så knäppte lite bilder på de andra hästarna, dock var det endast snabb som fastnade på bild då de andra bara stod på betade eller såg ointresserade ut.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se