okoncentrerad

Igår red jag på banan samtidigt som Emma red för en dressyrtränare. Kändes som om ingenting funkade mellan mig å Joice. Hon stod emot och jag blev irriterad. Jag kunde inte koncentrera mig och förstörde det mesta. Jag tycker att det är svårt att rida samtidigt som ngn annan rider lektion, för då måste man hela tiden se upp och se till att inte vara ivägen. Efter en stund gav jag upp och gick in i ridhuset istället i hopp om att det skulle gå bättre.
 
Började med att galoppera fram henne i båda varven för att få henne framåt och  positiv. Plockade sedan upp henne i galoppen och jobbade henne lite på en stor volt. Gick sedan över till att jobba henne i traven, bara få en lugn takt och ett samarbete mellan oss, utan att vi kämpade emot varandra. Det som var ute på ridbanan släppte och vi arbetade med varandra istället. Red lite serpentinbågar som avslut.
 
Det är så irriterande när olika faktorer gör att ingenting fungerar, jag blir frustrerad och då känner Joice det direkt. Men är glad över att det gick över när vi var själva och jag kunde koncentrera mig på bara Joice, och behövde inte hålla koll på de runtomkring.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se