Ridpass på ängen

Idag red vi på en äng, vilket var väldigt mysigt! Jobbade henne en hel del i galoppen. Lät henne rulla på i en avslappnad form och bara galoppera av sig överskottsenergin. När hon började bli lite trött jobbade jag med traven, inga större krav förutom att hon skulle gå i ett lugnt tempo i en hyffsat låg form. Testade även lite skänkelvikningar och det funkade mycket bättre på ängen än vad det brukar göra på ridbanan.
 
Jag har även anmält mig till ett hoppläger för Carina på ridskolan. Det är den 10-12 augusti vilket jag verkligen ser fram emot. Har endast hoppat henne ett par gånger, och hon är tittig men när jag kommit på hindrena ett par gånger så rullar hon över dem.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se