Första uppsittningen

Idag jobbade jag kort dag, och hämtade upp Madde på billsta då hon skulle med ut till Joice. Idag skulle vi testa en ny sak, nämligen att sitta på henne. När vi kom dit så kom Lottas dotter Emma ner och hjälpte till att hålla medan jag borstade, vilket var väldigt uppskattat! Sedan när det var dags för att provsitta så kom Lotta och hjälpte till. Jag hoppade upp och hon stod väldigt lugnt så testade att skritta lite medan Lotta hade Joice i en lina. Då jag inte känner hästen eller vet hur den är så tar vi det säkra före det osäkra. Efter några skrittvändor så släppte Lotta och jag skrittade själv. Joice skötte sig bra, det var endast när jag skulle göra halter som hon blev lite taggad.

Men nästa gång jag rider henne får bli när hon har fått skor, då hon är väldigt ömfotad just nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se