Super ridpass!

Idag hade jag verkligen ingen motivation alls till att åka till stallet. Blev trött av bara tanken. Men tog mig i kragen och åkte ut ändå. När jag närmade mig stallet kom regnet, men då jag nästan var framme så var det ingen ide att vända. Medan jag väntade på att skuren skulle gå över så smörjde jag hennes ena träns (nya).

Blev en tur utan sällskap idag, kändes väldigt segt till en början då motivationen inte låg på topp och hon kan vara j*vligt jobbig att rida ut ensam om hon sätter sig emot. Men idag var hon väldigt snäll och otroligt duktig! Saker som hon inte gör på banan fick hur bra som helst idag när jag var ute och red. Red på en grusväg som är några kilometer lång. Jobbade med att öka och minska traven, ställa åt båda hållen och flytta för skänkeln. Jobbade även med att jobba henne i skritten, där hon gärna slår med huvudet å förstår inte varför hon ska jobba ;) i galoppen Försökte jag hitta en lugn rytm med en låg form så hon fick upp ryggen, själv stod jag i lättsits för att underlätta.

Hon var superduktig med nästan allt. Det hon tyckte var jobbigt var då skritten och så blev det lite jobbigt att trava långsamt. Hittade även en lite brantare uppförsbacke som var pin in tre as att trava uppför i form enligt Joice ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se