gårdagens Joice

igår lastade vi på Joice och åkte till banan. Även denna gång gick hon rakt in och stod lugnt i transporten när vi åkte ner till banan. Jag hann inte rida så länge i ridhuset då lektionerna började, fortsatte lite på utebanan men det var lite fruset så var inte det bästa underlaget. Kände inte att jag kom åt henne riktigt skulle behöva rida ett pass och ha tid på mig och rida igenom henne. Hon blev lite sur under passets gång, och hos henne kan det hålla i sig ett tag. När vi var klara och skulle åka hem så kom problemen. Hon ville inte riktigt in i transporten. Så då kom bakslaget, efter att ha gått så bra flera gånger till att nu vägra gå in. Hon var inte stressad eller så, stod lugnt men vägrae gå in. Batteiret i Lottas bil dog då tändningen var på för att få lampan att lysa i transporten.
 
Ringde efter hjälp och kämpade med lastningen igen! Tog 45 minuter innan hon gav sig och gick in. Och då var det min kusin som är helt okunnig inom häst och dessutom rädd för dem som lyckades få in henne. Jag höll i grimskaftet och han lockade in henne med hö. Snacka om att han var mallig över att HAN lyckades locka in henne, haha! Sen när allt var stängt så kom det till nästa problem. vi hade inga startkablar så kunde inte få igång bilen. Men som tur var så startade den änå efter att den vilat en stund. Jag stod i transporten och matade Joice med hö för att hon skulle stå lugnt och inte bli orolig.
 
Så nu kommer hon troligen att krångla lite nästa gång vi tränar, men tror inte det kommer bli något långvarit problem.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se