svettigt pass!

Idag blev det en tur till ridhuset för Joice del. Hon kändes mycket bättre idag än vad hon gjorde sist vilket var väldigt skönt. Red fram ordentligt och sen satte jag på henne en gummusnodd. Jag har bestämt mig för att testa rida med det ett tag nu. Hon verkar trivas med det stödet och det blir lite lättare för mig att få igenom det jag vill nu när hon är så pass oriden eller vad man ska kalla det. Jobbade lite med volter, serpentinbågar, öppnor och skänkelvikningar. Allt för att få henne att lossa i bogarna och bli mer följsam. Hon var svettig överallt efter passet så det gjorde nog lite nytta, sen så hjälper det ju inte med hennes björnpäls. Men vill inte raka henne då hon står ute dygnet runt.
 
Bild från i april då hon kom


Kommentarer
Postat av: Johanna G /2012-11-20 / 17:20:08
hemsida: http://johannajenny.blogspot.se

Är hon efter Contendero/contendro? :o Liknar min fd häst något sjukt! Hon var efter contendro, de flesta efter honom brukar vara ganska lika :)

Svar: Jag vet inte vem hon är efter faktiskt, men står i hennes pass. Men hon är iallfall ett fullblod som endast gått löp innan hon kom till mig
Emma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se