Torsdag

Imorse ringde klockan på 04.20 och det var inte roligt! Jag behövde inte gå upp förrän kl 5 men jag behöver ett tag på mig innan jag kommer upp. Men eftersom jag började tidigt så slutade jag redan vid halv ett! Åkte direkt ut till Billsta och red Pride. Idag gick det ännu bättre än i tisdags. Han var lugnare redan från början och blev inte lika många lufthopp med frambenen i galoppen. Rider honom på lektionen imorgon kväll och då är det dags för bommar, och har jag tur blir det kanske något skutt också.
 
Igår sökte jag runt en hel del på nätet för att hitta mer information om vad Pride gjort innan han kom till oss. Hittade då ett par videor på youtube. Och måste säga det att man kan knappt tro att det är samma häst. På videorna ser han ganska okomplicerad och lugn ut. Känns som om något har hänt honom efter det att videorna spelades in. Men nu vet vi hur han en gång varit och hoppas på att hitta tillbaka dit igen!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se