tre dagars update

I fredags fick Joice vila då jag slutade sent på jobbet och hade ridlektion. Men i Lördags fick hon sträcka lite på benen. Red ut och red väldigt kravlöst. Lite trav och sen mycket galopparbete. Först släppte vi på hästarna så de fick sträcka på benen, och sedan kortade jag upp henne så hon fick jobba lite också. Hon är väldigt positiv ute i skogen så det är alltid roligt att jobba med henne då!
 
Igår hjälpte jag busan med stallet på ridskolan, och när vi var klara med stallarbetet så hämtae vi joice och så red jag i ridhuset. Hoppade, och hon var stabilare än sist men var nog lite trött och orkade inte riktigt lyfta på frambenen alla gånger. Men jag tycker hon var duktig ändå. Red sen lite dressyr och hon kändes super bra. Efter hoppningen lossnar hon i bogarna och blir väldigt mjuk och följsam att rida.
 
Hennes vinterpäls gör att hon ser ut som en mammut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se