Dressyrpass Pride

Idag red jag igen i en av grupperna. Red Pride och det kändes ännu bättre än i fredags. Jag hittade en hel del knappar sist som jag fick stor användning av idag. Vi började med att jobba dem i skritten med lite skänkelvikningar. Jag tycker att han är väldigt svår att jobba i skritten då han har svårt för att slappna av och skritta ordentligt. Istället blev det att han taktade eller småtravade. Att flytta undan för höger skänkel gick bra, fick tänka på att hålla emot med vänster skänkel så han inte flöt iväg med rumpan före. I vänstervarv gick det i stort sett inte alls. Han går bara emot skänkeln och när man knackar till med den så blir han sur och går emot ännu mera.
 
När vi kommit igång i alla gångarter så red vi travbommar och travhoppade ett kryss. Han lyssnade bra och hoppade fint! Jag har blivit helt såld på den här ponnyn, speciellt efter dagens pass. Han är verkligen sin egen och väldigt rolig att rida nu när jag hittat knapparna! Måste knäppa lite bilder på honom också så jag har något att visa!
 
 


Kommentarer
Postat av: Emilia /2012-11-01 / 14:41:20
hemsida: http://poniiriders.blogg.se

sv. Ja men gud vad roligt :) Om du har lust och så kan du gärna mejla mig på mejlen här uppe och skicka bilder på honom, skulle verkligen bli super glad, då kan jag även bäretta lite om honom och så :)

kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se