Gårdagens resultat

På framridningen var Mike väldigt härlig att rida! Han lyssnade både framåt och tillbaka och kändes riktigt trevlig. Han var med mig nästan hela tiden och lyssnade till små signaler. Hade dock lite problem att få till höger galoppen, men sen gick även det bra.
 
Inne på banan blev han jätte spänd och blev då stark och springig. Jag försökte göra det bästa av det, men kändes som en katastrofal ritt. Sen vet jag inte hur det såg ut. Jag kunde inte rida ut ordentligt i hörnen då han sprang iväg för mig, så vägarna blev lite slarviga. I första galoppen så drog han iväg så höll på att missa volten på långsidan. Det fortsatte på samma sett resten av programmet. Men jag kunde inte annat än le, för jag hade roligt iallafall! Blev lite förvånad över att han blev så förändrad, men egentligen är det inte så konstigt med tanke på att hans hemma ridhus såg helt annorluna ut.
 
Trotts den hemska ritten och poängen så slutade vi på en andra placering. Alla låg väldigt lågt i poäng idag, men det var en domaraspirant som dömde oss. Nu hade det varit roligt med en till tävling som revansch men funkar tyvärr inte riktigt så. Men Mike blev lite skraj på ärovarvet så han drog gärnet, förbi hästen framför, sen påväg mot dressyrstaketen. jag kunde inte styra honom mot läktaren så fick vända till vänster, så jag kom mot de andra hästarna. Men blev inte krock iallafall ;)
 
Beatrice kom ut för att fota, men såg nu att kameran måste varit inställd på fel inställningar när hon fotade ute på framridningen så bilderna blev väldigt konstiga tyvärr. Har några bilder som är okej iallafall.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se