Omställning med att ha en häst

Den största omställningen som blivit sen jag skaffade häst är att jag inte hinner något på vardagarna. Efter jobbet blir det hem och äta mat och sen till stallet. Är inte hemma förrän vid 8 tiden eller ibland senare. Skulle vara skönt med en medryttare så det blir ett par lediga kvällar i veckan, Meen det är svårt att hitta någon som passar hästen och som man känner att man kan lite på. Jag skulle inte vilja att någon okänd med medryttare. Joice är lite speciell i sitt humör och man tappar tålamodet väldigt lätt. Så då gäller det verkligen att hitta rätt person. Jag vet en som skulle passa jätte bra, och hon hjälper mig när hon har tid. Men hon har mycket med skolan och sin halvfoderhäst så det blir lite svårt då.
 
Eftersom hon står där hon står så måste jag inte åka ut varje dag heller om jag inte ska rida. De kollar till hästarna och ger dem mat. Och eftersom hon står på lösdrift så är det ingen box att mocka!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se