Pride

På ridlektionen red jag Pride. Förta gången jag red honom som även var första gången gick det inte så bra. Då han inte varit på ridskolan så länge så uppfattades han som väldigt känslig för hjälperna och har varit lite fel riden. Så den gången försökte jag mest sitta så stilla som möjligt.

Men igår var det en helt annan känsla. Personalen hade märkt att han inte är så känslig egentligen, bara en undanflykt för att slippa jobba. Vågade alltså rida mer och han blev väldigt fin i slutet! Kunde rida på helt långa tyglar i traven och han jobbade på bra i form ändå. Även galoppen kändes avslappnad i ena varvet, runda fina språng. Men i andra Barry stressade an fortfarande som en tok och gjorde luftgrop med frambenen osv. Vi red lite upphöjda bommar idag och han taggade som om det vore ett jätte hinder, så söt! Men en riktigt trevlig ponny som jag hoppas få rida mera! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se