Stallfri

Idag är jag stallfri! Hade stängning på jobbet idag så Busan var snäll och tog Joice. Igår när jag red så gjorde vi iordning hästarna ganska snabbt eftersom vi ville hinna ut innan det blev kolsvart ute. Märktes direkt på Joice att vi inte gjorde som vanligt. Hon stod inte stilla och när Lotta skulle tränsa sa hon nästan Hejdå och gick. Men det gick bra när vi red. Hann inte bli kolsvart men nästintill. Hon kändes mjuk och genomriden i både skritten och traven. I galoppen försökte jag få höger galopp, men då hon ofta väljer vänster när vi är ute (hon är starkare i vänster) så fick jag jobba lite. Men hon börjar förstå det där med att byta galopp så de flesta gångerna kunde jag få henne att byta!
 
Imorgon är det sista jobbdagen för denna veckan, och sen får jag en tredagars helg! dock är helgen fullbokad så den lär bara svischa förbi...
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se