Envis som en åsna

Jag har aldrig mött en häst som är så otroligt envis, bestämd och arrogant som Joice är. Har hon bestämt sig för något så är det verkligen inte lätt att få henne att ändra sig. Så frustrerad, arg och besviken som jag har blivit på henne har jag nog aldrig blivit på ngn häst förut. Det som retar mig mest av allt, är att när hon t.ex. inte vill gå förbi ett viss ställe så är hon varken rädd eller stressad. Hon har bara bestämt sig för att inte gå. Vissa dagar kan hon gå förbi utan problem medan andra tvärvägrar hon. Får då hoppa av och backa henne åt det hållet vi ska tills hon ger sig helt enkelt. Sen när hon tycker det är okej att gå åt rätt håll så går hon, annars stannar hon bara och så får jag backa henne igen.
 
Nu när hon är brunstig så är det nästan omöjligt att rida förbi hagar med hästar. Det tar stopp och där står hon. Ibland är det svårt att backa henne också, hon går ner i dikena eller försöker gå över mig, men oftast så går det. Det jobbigaste är när jag får backa henne, å så kommer det en bil och jag måste ställa henne på kanten. Och så fryser hon fast mitt i vägen och vägrar flytta sig.
 
Men det finns såklart positiva sidor också, och det är väl det som gör att man orkar med de dåliga sidorna så att säga. Men hon är ju ett sto, och alla de här små sakerna är väl det som gör henne till den hon är idag.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se