Mike!

I fredags red jag Mike på ridlektionen! Var väldigt länge sedan jag red honom nu. Jag tycker att han hade förändrats en hel del, både till det positiva och det negativa. Det positiva var att han inte var lika explosiv förut och man kunde rida utan att han for iväg om man råkade flytta lite på skänkeln. Det negativa var att han tuffade på lite mer nu än förut. man fick säga "hallå där" några gånger för att påminna honom om att han inte fick köra sitt eget rejs. Förut var han lite känsligare och det krävdes så små fina hjälper, fortfarande lyhörd men inte på samma sätt.
 
Men jag är nöjd över ridpasset och ser fram emot Klubbmästerskapen som är första söndagen i oktober. Jag kommer att vara med på Mike, vilket det även är en annan tjej som ska vara. Får se vem som startar honom först. Men ska iallfall vara noga på framridningen med att han ska ta alla förhållningar och vara med på alla små saker som jag ber om. Jag vet att han kan, måste bara hitta tillbaka till ridningen på honom.
 
Dessa bilder fotades i våras, tror även detta var senaste gången jag red honom!
 


Kommentarer
Postat av: Yrsa /2012-09-17 / 12:18:15
hemsida: http://arbelund.blogg.se

Ska du hoppa honom? :)

Svar: haha nej, han kan inte ens gå över bommar! ;) Ska ha honom på dressyren
Emma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se