Stallmys

Idag har jag varit ledig, vilket har varit väldigt skönt. Helgerna är alldeles för korta så tror det kommer märkas på söndag att man fått en extra dag. Åkte ut till Joice och red bort till ridhuset. Började med att jobba henne i skritten. Red på volter och serpentiner för att få henne att lossa i sidorna, och även lite skänkelvikningar. Gick sedan över till travarbete. Samma sak där. Red även mycket snett igenom och rätt upp för att träna på att rida på en rak linje utan väggarna som stöd. Hon är lite som en unghäst på det sättet, blir lite vingligt utan väggarna/staketet. Tog sedan lite galopparbete i båda varven, rulla längst fyrkanten och in på volter. La inte så stor fokus på galoppen idag. Gick sedan över till skrittarbete igen. Testade lite öppnor och slutor. Har endast jobbat med öppnor en gång tidigare och då i trav. Men öppnorna gick bra i båda varven i skritt, medan slutorna fick jag endast till i ena varvet. Testade sen öppnorna i traven och då var det lite svårare i ena varvet.
 
När jag kom tillbaka till stallet igen så tog jag en lång borstning och tog även tag i hennes man. Tidigare har jag klilppt den. Testade rycka den när hon kom och det tyckte hon inte om. Men testade att rycka idag och det gick jätte bra. Till en början skakade hon endel på halsen men sen stod hon nästan och sov. Så nu är manen kortare igen, och framförallt inte lika tjock som tidigare!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se