Ridpasset på Francko

Igår red jag Francko på kvällslektionen, och kom fram till att det var sommaren 2011 som jag red honom sist. Han är en stor och lång häst, och inte alls min typ av häst. Till en början gick det väldigt knackigt, men allt eftersom började jag hitta ridningen på honom, men kan inte säga att det var lätt. Han ser väldigt enkel ut att rida när jag ser andra rida, som känner honom. Men jag fick kämpa för att kunna sitta emot men ändå rida på. I slutet tycker jag ändå att det gick helt okej! Var längesedan jag red en så pass stor häst, nu på sista tiden har jag mest ridit Joice och Pride som kräver en hel annan typ av ridning. Vore kul att rida honom nästa vecka igen och se om jag kommer till ridning lite snabbare denna gång.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se