Skoning

 
Idag kon hovslagaren på förmiddagen och skulle sko Snabb och Joice. Medan hon skodde snabb så red hag Joice. Skrittade bort till ridhuset där jag travade och galopperade av henne lite och sen skrittade jag hem igen. Valde att rida innan hon skoddes för att jag ville att hon skulle vara lite lugnare under själva skoningen. När vi kom tillbaka så var hon lugn. men sen så var vi tvungna att släppa ut snabb, och då blev det liv! Det blir nämligen lite trångt att ha båda hästarna inne när de ska skos, risken att snabb får sig en spark av Joice är rätt så stor då. Men hon blev iallfall sur över att hon fick stanna kvar och det visade hon tydligt! Hon gjorde allt för att slippa. Men vi gav oss inte, men valde att avsluta när vi fått på framskorna. Det brukar inte vara några problem att sko fram men idag gjorde hon allt möjligt tror jag. Hon vägrade ta upp rätt hov, slog ner hoven, kastade sig, försökte dra ut, slog och bufflade med huvudet osv. Så hovslagaren kommer igen på Måndag så får vi ta bakhovarna då. Bak kan hon vara lite tramsig, därför vi inte gav oss på det idag, då jag INTE ville ha en skadad hovslagare.
 
Det är det värsta med Joice. Har man retat upp henne så är hon så jävla långsint! Hon var verkligen förbannad när vi skodde, man såg verkligen det på henne. Gjorde allt för att slippa göra det som vi ville.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se