3 ridpass

Idag hade jag tänkt att åka ut till stallet och titta när ett par från stallet red dressyrkurs för Pelle Duvefelt, men blev inte riktigt så. Istället så fick jag rida för Pelle, vilket var väldigt roligt. Det var en tjej som var sjuk så kunde hoppa in på hennes plats. Mer om det ridpasset kommer i ett eget inlägg.
 
Jag skulle även rida en häst som heter Quissano då hans ägare var sjuk. Denna häst är raka motsatsen mot de hästar som jag brukar rida, speciellt om man jämför med Pride! Quissano är den segare typen av häst och är alltså inte lika känslig för alla hjälper. Till en början gick det väldigt segt, men när jag fick igång honom så blev det hela mycket trevligare!
 
Stannade sedan kvar i stallet hela kvällen i väntan på min ridlektion. På lektionen red jag Mike, och under detta pass fick jag verkligen ingenting gratis. Jag blir så besviken när jag vet vilken fin häst han egentligen är och vad han kan. Men nu så har han gått å blivit "ridskolehäst" eller vad man ska säga. När jag hade honom på Klubbmästerskapet i dressyr som ägde rum i början av oktober så var han jätte härlig. Men då hade ridskolechefen Carina ridit honom under en veckas tid och det märktes verkligen. han var kvick å energisk å lyssnade på minsta lilla hjälp. Idag var han lat för skänkeln, drog iväg, larvade sig och höll på å tramsa. Visst det gick väl helt okej, men när man vet vad han kan ge så blir man genast besviken.
 
Den här känslan vill jag ha på mike!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se