igångsättningen

I fredags började jag sätta igång Joice. Jenny följde med mig ut till stallet och red Snabb. Tog en tur ut och det var jätte härligt att gå komma igång igen. Vi tog en galopp i snön och hästarna frustade och tyckte det var väldigt skönt. När vi red in på den hör grusvägen som ej är plogad så låg jag först med joice. Sen när vi vände och skulle galoppera tillbaka så låg snabb först, brukar inte vara några problem med Joice men denna gång var hon både pigg å stark så hon försökte dra om snabb i varje kurva kändes det som. Då kom galoppören fram i henne ;)
 
I Lördags red jag samma runda själv, fast jag red längre på grusvägen med snön. Hon var super pigg idag! antingen var det skritt på långa tyglar ett full fart framåt. Haha, dock blev hon lite stark då jag har ett milt bett på henne så får se om jag behöver rida med ett skarpare bett i några dagar nu ;) Men det var hur kul som helst, och det bästa är att trotts att jag galopperade å travade en del i snön så var hon knappt svettig eller flåsig efteråt. Skönt att hon har kondisen kvar (:
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se